domingo, 12 de abril de 2020

Treballar des de casa... és possible!

Ara que tanta gent ha d'adaptar-se a treballar des de casa, vull compartir diversos consells que m'han ajudat molt durant els gairebé tres anys que he treballat des de casa.

1. Fer un horari fix. És important tenir un horari predeterminat perquè, si no, acabem connectant-nos en tot moment i és molt difícil desconnectar. Per això, prova de fer un horari fix cada dia i de comunicar-lo a la gent amb qui hagis de tenir contacte laboral. En cas que normalment treballis en una oficina, mira de respectar l'horari d'oficina (això també inclou l'horari de dinar).

2. No treballar en pijama. Pot ser temptador anar en pijama tot el dia, però t'asseguro que va molt bé llevar-te, dutxar-te i vestir-te com si anessis a desplaçar-te cap a la feina. Això fa que t'activis com feies abans de treballar a casa. El pijama pot anar molt bé per al cap de setmana i dies festius, però entre setmana va molt bé vestir-se amb roba normal i esmorzar com per anar a l'oficina. El cervell fa com un clic i comença a encarar la jornada laboral amb molta més normalitat.

Hi ha diversos consells que ens ajuden a treballar millor des de casa | Imatge: Marina Martín Serra

3. Habilitar un racó com a espai de treball. Mira de trobar el millor racó de la casa per treballar i concentrar-te com cal: el lloc que sigui menys sorollós, que tingui llum, que disposi de prou espai per posar-hi l'ordinador, que estigui endreçat i que no tingui gaire distraccions que et puguin fer perdre la concentració. Seria ideal que fos en una estança diferent d'on normalment descanses, però si no tens altra opció i has de treballar, per exemple, al menjador, mira d'adaptar el racó cada dia abans de començar a fer feina i de deixar-lo recollit quan pleguis. Així evitaràs pensar en la feina tota l'estona.

4. Silenciar les notificacions del mòbil. El mòbil ens pot distreure constantment, i una bona manera d'evitar les distraccions innecessàries és posar en silenci les notificacions de les aplicacions per tal que només ens interrompin les trucades urgents.

5. Comunicar-se constantment i adequadament amb l'equip de la feina. Com que no podem parlar cara a cara com al lloc de treball, és important que tot quedi ben explicat per escrit (o per telèfon/videotrucada), per evitar malentesos. Hem de pensar que els altres no ens poden llegir la ment i que hem de comunicar més que mai allò que estem fent perquè ho sàpiguen i es pugui avançar com cal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

De l'hort a casa

Vols consumir aliments molt sans, d'una manera responsable i respectuosa amb el medi ambient? Doncs continua llegint! L'alimentació ...